Tuesday, October 11, 2016

VEGAN PIZZA

QUICK AND EASY 
VEGAN PIZZA


I've been putting off making vegan pizza for such a long time, you can't even imagine. 
But two weeks ago, they started selling Gary (because apparently vegan cheese shouldn't be called cheese) from Violife in our country. I was so happy I bought every flavour that was still left, and they had one specifically for pizza. I think that was my cue to finally make a pizza. So I did. 
I had some leftover basil and spinach from the garden, so I decided what better use of them than on a pizza. I decided not to use ketchup because I wanted the pizza to be as natural as can be.


Nimaš pojma koliko dolgo sem odlašala s peko veganske pice. 
Ampak to se je vse spremenilo ko so v Hoferju začeli prodajati Garyja (ker očitno veganskega sira ne smemo več klicati ''sir'') od Violife-a. Bila sem presrečna. Tako srečna, da sem kupila čisto vsak okus, našla pa sem tudi sir posebej narejen za pico. To sem vzela kot znak, da je končno čas, da naredim svojo vegansko pico. 
Imela sem še nekaj bazilike in špinače z vrta in kako naj boljše to porabim, kot pa na pici. Nisem hotela uporabljati kečapa, saj sem želela da je pica čim bolj naravna. 



DOUGH/TESTO

  • 1 tbsp seeds /žlica semen
  • 500g flour /500g moke
  • 1 tsp salt /žlička soli
  • warm water /voda
  • yeast /kvas

 TOPPING:

  • tomatoes /paradižnik
  • Violife cheese for a pizza /violife sir za pico
  • spinach /špinača
  • basil /bazilika





I think any more words would be redundant in a simple recipe like this, so I will just tell you, the pizza was awesome! 

I baked it on 220°C for 20-25 minutes. 

Zdi se mi, da so vse besede odveč, ko pride do preprostega recepta kot je ta, tako da ti rečem le to : pica je bila božanska! 
Pekla sem jo na 220°C 20-25 minut.

I would definitely recommend this vegan cheese to people who are trying to supplement dairy but are too afraid to try a non dairy cheese. My father ate this and loved it! 

Sir definitivno priporočam vsem, ki bi se radi odvadili mlečnih izdelkov, pa nočejo poskusiti veganskega sira, ker mislijo da ne bo dober. Moj oče je jedel to pico in jo oboževal!





No comments:

Post a Comment